NN E a SO tO TErazq, sw Strana 2 Katolicizam najnovijeg vremena Bacimo li pogled u zadnje 2 go- dine vidjećemo, da će i one zauzeti posebno mjesto u historiji katoličke Crkve. Kao Katolike nas zanima, dali i u koliko se Crkva širi i kako je na- šoj braći katolicima širom vasionog svijeta. Crkva neumorno radi na misij- kom polju. Veoma su utješljiva izvješ- ća što dolaze, jedino još fali poslenika za obilnu žetvu. Sada radi u misijama 10.666 svećenika i 25.332 misijska brata i sestre iz Evrope. Domaćih je: svećenika 5384 i 156.332 braće i ses- tara. Ukupno : 35 998 inozemnih sila i 161.774 domaća radnika. Iz Jugosla- slavije. ima nešto preko 1600 radni- ka. Momentalno je u misijama 351i sjemenište sa 15.188 gojenaca. To je premalo. U istočnoj Aziji dolazi na 1 svećenika 20.000 pogana, a ponekud do 200 000 ! Ipak možemo reći, da se kršćanstvo po katoličkim misijonarima lijepo širi u Americi, Australiji, Indiji, srednjoj i južaoj Africi, a malo teže u Kitaju i Japanu. U zadnje vrijeme čujemo mnogo veselih vijesti o dubokom vjerskom živo- tu i vjerskoj obnovi kod pojedinih naro- da, Spominjemo euharističnu i marijan- sku trodnevnicu ju Lurdu u Francuskoj od 26 do 28 aprila 1935. god. To su bili dani molitve za mir i početak proslave Svete godine otkupljenja — Od 26. do 30. VI 1935. održan je veliki kato- lički kongres u Pragu. Prvi put nakon 300 godina stupio je Papinski Legat na česko tlo. Iza kongresa dobila je Čehoslovačka, nakon 10 godina svojega Apost. Nuncija. Praški nadbiskup Kas- par postso je kardinal. — 18 do 21. VI 1935. vršio se je euharistijski kon- gres za Francusku u Strassburgu. Prisustvovao je preko 250.000 katolika U Briisselu se je vršio, dne 25. VIII 1935 megjunarodni kongres kat. rad- nika, što su ga priredili Žosisti, omla- dinska radnička kafolička organizacija. Prisustvovalo je preko 100.000 kat. radnika. — Lijepo je uspio takogjer megjunarodni kongres Krista Kralja u Salzburgu od 24 do 27 X 1935. O Duhovima prošle god. sav je kato- lički svijet svečano proslavio 80-go- dišnjicu pape Pija XI, jednoga od naj- zuamenitijih papa u historiji. U isto su vrijeme proslavili u Francuskoj 90-god. katol. omladinskog saveza. Papa je omladini pisao da moli, uči i mnogo radi. Veliku važnost Katoličke štampe podvukao je Vatikan s tim, da je 12. V 1936 otvorio u Vatikanskom Gradu megjunarodnu izložbu katoličke štampe, Zastupano je 45 država iz Evrope i Amerike. Zastupane su i naše zemlje, osobito hrvatska katolička štampa, koja ima svoj posebni paviljon. Izložena su i kat. izdanja našega grada: tako Na- rodna Svijest, List Biskupije, Glasnik oporuci varao apostole? On sve zna- jući, zar ne bi njihov smisao popra- vio kada se ne bi imali shvatiti u do- slovnom smislu? Ne, predragi, Isus nije varao; stoga njegove riječi treba razumjeti doslovno kako su bile izre- čene, dakle o istinitom njegovom ti- jelu i krvi. 3) Već prvi kršćani su častili presv. Euharistiju sa štovanjem, koje pripada samo istinitom živom Bogu; njoj su se molili. U jakoj vjeri, da je u presv, Euharistiji prisutan sam Isus Krist: taj su sakramenat skrivali od pogana, jer su se bojali da ne bi bilo obeš- čašćeno presveto tijelo i krv, Dokazi žive vjere u presv, Sakramenat jesu nebrojeni kršćanski spomenici pod i sv. Terezije i Euhar. Glasnik. Na ulazu u dvorane za izložbu stoji napisano velikim slovima: Arma_ veritatis što znači, da je kat. štampa oružje Istine. Ali i kušnjama su izvrgnuti mnogi katolici. U Španjolskoj već više godina traje socijalna revolucija. Osiromašene narodne mase dižu se s oružjem u ruci protiv Crkava i samostana, jer im marksistički bezbožni demagozi došap- tavaju, da je Crkva krivac gospodarskim nedaćama. Vogja katolika Gil Robles nastojao je, da Izvrši reforme u Špa- njolskoj u smislu Papinskih okružnica, ali mu je to zapriječila udružena sila masona, anarhista i komunista. Sad se vodi gragjanski rat. Komunistička pogibelj širi se i po Francuskoj. To tim prije, što je fran- cuska politika bez načela i značaja, a kominterna zna da u mutnu lovi, Težak je položaj katolika u Nje- mačkoj. Rosenberg širi vjeru u njemač- ko ,pleme“ i obnavlja staro njemačko poganstvo. Njemačka država ne poštuje Konkordata sa Crkvom. Progostvo Crkve ne vrši se organizovano, ali ipak se na druge načine i pod raznim is- prikama ipak vrši, U Meksiku se nastavlja progonstvi- ma Crkve. General Cardenas gori je od Caliesa, Crkvi je posebnim zakonom oduzeo sve pokretno i nepokretno ima- nje. Ona ne smije imati više ni crkava ni župnih ureda ni ma kakvih prosto- rija, gdje bi se mogli vjernici sakupljati. Broj se je svećenika smanjio od 7000 na 350. Ubojstva katolika vrše se sva- kog dana, samo ne više javno. Megju omladinom uvagjaju bezboštvo i ne- moral. Komunisti upotrebljavaju crkve u svoje stranačke svrhe. I još je Mek- siko član Dreštva Naroda! Teška su vremena što ih proživlju- jemo, ali dakako nijesu bez utjeha. Ipak je potrebno da smišljeno i doslje- dno radimo. Sv. Otec Papa Pijo XI naglasio je o Duhovima 1936. zastup- nicima Katoličke Akcije: jedinstvo ljubavi, jedinstvo misli, jedinstvo djelo- vanja, jedinstvo svete discipline.“ Nacrt za rad imamo u Katoličkoj Akciji. Slijedimo sv. Oca, koji mirno i trijezno zida temelje proti destruktiv- nim silama, koje ugrožavaju Katoli- cizam. Sve vjernike zove sudjelovanju. Papa nas uči, kako moramo vedro gledati u budućnost, jer to se pouzda- nje temelji na nepokolebivoj vjeri u Crkvu, koja je Božija ustanova te je ni vrata paklena neće ned ladati, NALLRRJILOGORRD RINA NAI AKI Prašak , MAGNA“ purga izvrsno je sredstvo za čišćenje želuca i crijeva, ,MAGNA“ purga čisti bez boli i brzo. Prašak , MAGNA“ uklanja sve želučane boli, ako se uzimlje poslije objeda i večere u malo vođe, na vrhu od noža. ,MAGNA* purga preporu- ća se djeci i odraslima. Prašak Magna“ omot. Din, 4... Orig. staklenka Din. 20.-. R. S. Br. 4788/32 nad zemljom, ili bogoštovne molitve te izjave sv. Otaca crkvenog Istoka i Zapada. Sv. Ignacije drugi nasljednik Sv. Petra na biskupskoj stolici u Aotir hiji piše: ,Krivovjerci se odalečuju od Ea- haristije, jer ne vjeruju s nama, da je u Euharistiji tijelo našega Otkupitelja Isusa Krista“. U drugom pismu kaže: u»Ja neću prolazne hrane; hoću kruha Božjega, nebeskcga kruha, kruha ži- vota, koji je tijelo Isusa Krista, Sina Božjega“. Tu istu vjeru naviješta sv. Justin mučenik kada kaže: ,Kako je Isus Krist tijelo i krv uzeo na se za naše spasenje tako smo podučeni, da je to jelo (presv, Euharistija), tijelo i krv jednog te istog utjelovljenog lsu- = NARODNA SVIJEST“ 30 Prosinca 1936 Broj 5: KOŽI. m. jede Euharistički kougres u Dubrovniku ,Katolička Riječ“ što izlazi u Spli- tu donosi pod gornjim naslovom sli- jedeće: Preuzv. g. dr. Josip Carević, bi- skup dubrovački, izdao je svojim vjer- nicima pastirsku poslanicu, u kojoj ih obavješćuje da je, u dogovoru s kap- tolom, sa svećenstvom i pretstavnicima raznih staleža, odredio da se euhari- stijski kongres za dalmatinsku po- krajinu održi u Dubrovniku dneva 15, 16, 17 i 18 srpnja naredne godine. Poslanica lijepim i oduševljenim riječima ističe da je presv. Euharistija središte kršćanskoga života i spominje veze Dubrovčana, rijihova vjerskoga, političkog i kulturnog života, sa presv. Sakramentom Oltara. Da kongres što bolje uspije, iza- bran je, na sastanku pretstavnika raznih staleža, glavni odbor, koji ureduje u prostorijama kat. društva ,Bošković“ Uza nj ima još 15 pododbora. Pre- uzvišeni poziva dušobrižnike da sa- stave odbore u pojedinim župama, i javlja da će zamoliti svu gospodu bi- skupe da sami ili po svojim izaslani- cima sudjeluju u kongresu. Prva tri dana bit će euharistijska trodnevnica te tečajevi i zborovanja društava Kat. Akcije. Jedne večeri će pjevačka i muzička društva prirediti Držićev misterij u preradbi dra. De- želića: ,Žrtva Abrahomova“, koji će završiti divnim Handelovim , Aleluja“. Bit će i raznih izložaba. Kongres će se zaključiti u nedjelju 18 VII. Mi smo radosni što možemo sa- općiti ove lijepe vijesti našim čitate- ljima, uvjereni da će brojni vjernici naših biskupija prisustvovati ovom ve- lebnom kongresu. sa“. Takogjer i crkveni pisac Tertuli- jan govori u istom značenju: ,Čovječ- je tijelo hrani se sa tijelom i krvlju Kristovom, da bi duša bila nasićena s Bogom“. Predragi, vidjesmo dakle, da se pod prilikama kruha i vina nalazi pra- vo tijelo i krv Gospodina našega Isu- sa Krista. Čvrsta i jaka neka bude na- ša vjera u presv. oltarski sakramenat, U tom nek nas potiču i bodre riječi Kristove, koji ne može prevariti ni pre- varen biti. Ono što je Isus obećao i is- punio je, a znamo, da su stalne riječi Isukrstove, i da će nebo i zemlja pro- ći, ali njegove rijeći neće proći. Da, neka bude i živa i neoboriva ta vjera u nama; te do potrebe da i za nju NEMA BOLJE I JEFTINIJE ZAŠTITE PROTI OPOROJ so“ sama? S DR ssssananznzztoamRa s... s. x JQ | NN 4 Jugoslav. P. Beiersdorf & Co. klias. O): Maribor Govor sv. Oca Pape Na Badnjidan u 1230 sati je sv Otac Papa održao preko radija govo za cio katolički svijet, Papa je govori; 38 minuta. Glas mu je bio snažan energičan. Sv. Otac Papa je u svojo poslanici govorio o teškim časovima koje proživljava Crkva. Aludirajući m rat u Španiji, Papa Pio XI. kaže, di izgleda, da su se zlonamjerne sil udružile, da bi njihove desiruktivn snage došle do izražaja. Papa je po zvao sve vjernike, da se mole za mi i da bi se zalutali sinovi što prij obratili. HRVATSKO PITANJE »Hrvatski dnevnik“ od 24 ov. m donio je izjavu dr. Mačeka, koju j dao njegovu saradniku. Izmegju osta loga dr. Maček je rekao: Po mom mišljenju treba rad na sporazumu pe dijeliti u dvoje. Prva stvar je sporazu« koji ima definitivno riješiti i hrvatsk pitauje i sva ostala aktuelna političk pitanja. Druga stvar su predradnje z takvo definitivno riješenje. Više put sam rekao, da se problem može rije šiti samo na strogo demokratskom te melju, da se ne može ništa nametnu narodu, što sam narod neće, a to m samo u Hrvatskoj, nego ni u Srbiji, r u kojem drugom kraju. Pri tome dakl mogu definitivan sporazum stvoiti sa mo pretstavnici maroda, koji imad biti izabrani slobodnom narodnom ve ljom. Druga stvar je kako rekoh, spre miti mogućnost narodu da sam odlui o svojoj sudbini. | : svoju krv prolijemo. U presv. Euh: ristiju vjerovala je i vjeruje dakle o svog početka cjelokupna crkva, a za može biti zabluda, što je od početk svoga i posvuda vjeruje sv. Crkv: Milijuni i milijuni svih stoljeća nij moguće da su bili zavarani od Božji riječi, da bi počinjali. najstrašnije ide lopoklonstvo. Zato predragi nijesmo zabludi, već u posjedu istine, kad čvrsto vjerujemo sa cjelokupnom Cl kvom, da se pod prilikama kruha vina nalazi pravi živi Bog. Ako to n možemo shvatiti svojim razumom, je ga to otajstvo madilazi, ipak Božja ri ječ je veća od našeg razuma, stalna nepogrješiva, stoga mi vjerujemo - vjerujemo. Amen. i