| . si € 4 I! li POŠTARINA PLAĆENA U GOTOVU Br. 19. DUBROVNIK, 15 Maja 1935. um Broj Cekovnog računa našeg lista jest 4153 Podružnice Sarajevo. God. XVII i Na odna Svijes (Cijena je listu 5 Din. mjesečno : za inozemstvo 10 Din. mjesečno | PLATIVO I UTUŽIVO U DUBROVNIKU | Uredništvo i Uprava kod Dubrovačke Hrvatske: Tiskare. Izlazi svake Srijede Pojedini broj Din. 1.50 Vlasnik — izdavač Tisak Dubrov. Hrvat Tiskare (zast, Gi. Ružier) Dubrovnik 2, Urednik; Antun F1& — Dubrovnik Rukopisi se ne povraćaju. U savremenom svijetu opažamo značajan pojav, koji će vjerojatno. već u bližoj budućnosti postati od najda- lekosežnijeg značenja. Vjera i nevjera ostali su opet dva izrazito odijeljena vijeta, , Zapravo jedini i u stvari naj- Hlublji predmet svjetovne i ljudske po- ijesti, kojemu su svi drugi podregjeni, jest i ostaje konflikt izmegju vjere i evjere“ ustanovio je sam Goethe, za ojega se ne može reći, da_u _religijoz- nom pogledu važi kao naročiti kapacitet. Centralna točka, oko koje se ori- jentira povijest, znanost i uopće život jest pitanje da li čovjek postavlja Bo- ga ma prvo mjesto ili obratno daje prednost naravi i njoj zapostavlja Bo- ga. Danas, kad se je nevjera tijesno organizirala, kad postoje jake organi- zacije, koje otvoreno i pred cijelim svijetom uzimlju zadaću, da šire bez- boštvo opažamo, da se vrši temeljita dioba duhova kao uvijek u odlučnim razdobljima historije ljudskog roda. Materijalizam, koji stavlja prirodu i materiju mjesto Boga i čiji je naj- glasniji širitelj dan#&Dmarksizam, na- viješta rat ne samo katolicizmu ili kr. šćanstvu uopće, nego svakoj religiji. Za njim stupa što se tiče Evrope, na prvome mjestu njemačko poganstvo. Pred tom zajedničkom pogibelji vidi- mo, da se približuje sve, što je pozi- tivno religijozno. Megju onim protes- tantskim i pravoslavnim duhovima koji dublje misle sve se više ističu krš- čanske vrednote, koje su svima za- jedničke i koje su ma jednaki način izvana ugrožene. Razumljivo je, da se oči mnogih nekatolika sve više i sa većim pouzdanjem obraćaju Rimu, ka- tolicizmu; koji je od apostolskih vre- mena ostao mneoskvrnjena - zakladnica božje objavljeve istine. A da i ne go- vorimo o brojnim konvertitima, koji traže direktan put u očinsku kuću. rmEEn nI E rmniJČnNtosNITJRESnA Svaka se općinska uprava brine da od- strani suvišnu buku i štetne potrese iz svoje blizine. | Vi : tako biste trebali postupati u. Vašoj = okolinii okolini Vaše obitelji.Nosite stoga Maši živci bite Vam zahvalni DIOBA DUHOVA. Zaista se kažu znaci novog duha, oso- bito u posljednje vrijeme kod prote- stanata, s kojim obragjuju problem katolicizma i kršćanstva nopće a koji odzvanja u osvjedočenju;: da je pred navalom organiziranog bezboštva mo- guće spasiti kršćanske vrednote jedino zajednicom, ujedinjefiim silama. To je jedari od veselih znakova kršćanske reakcije na organizovanu ak- ciju megjunarodnog bezboštva. Drugo, što je sa prvim u vezi jest jaki pokret ža vjersku obnovu osobito u katolič- kom svijetu. Katolici, osobito omladina duboko je osvjedočena, da se proti gnjilome / materijalizmu ne mogu sa- prostaviti samo napola odgojeni kato- lici, ako se hoće polučiti pobjedu u tom gigantskom boju svjetova. Total- nost na onoj strani traži totalnost i radikalizam takogjer u katoličkim re- dovima. ,Hoćemo Boga“ himna je mlade katoličke generacije. Udivljenja je vrijedno oduševljenje i zanos kato- ličke omladine u Holandiji, Belgiji, Francuskoj, koja je u potpunoj poli- tičkoj slobodi znala svoj novi duh do- vesti do izražaja kroz kratko vrijeme na svim područjima javnog života. Vara se tko misli, da je uništena nje- mačka . omladina. Vanjska joj je sila oduzela slobodu vidnog rada i nastupa. Zato se je utekla katakombama, on- da će okrijepljena i očišćena od vanj- ske navlake te oplogjena krvlju ideal- nih žrtava, slaviti u svoje vrijeme po- bjedonosni izlaz, kako ga je doživjela još uvijek vječna ideja kršćanstva, kad je morala privremeno da se sakrije ispod zemlje. Dobi liberalizma slijedi katolička renesansa. Proti radikalizmu bezvjerstva postavljen je radikalizam dubokog i iskrenog kršćanstva. Protiv propovjed- nika razrednog i nacijonalnog mepri- jateljstva diže se evangjelje zajednice MO 00000. Nositi PALMA — znači štediti Dobivoju se kod svakog postolarskog majstora e Jugosl. proizvod Dlagosloo temeljnog kamena župne (crkoe u ht U nedjelju 19 o. mj. preuzv. di- jecezanski biskup svečano će blagoslo- viti temeljni kamen velebne nove župne crkve sv. Pavla u Babinopolju na otoku Mljetu. Sadanja je župna crkva veoma malena za današnji broj vjernika župe Babinopolja, a k tomu i daleko od središta župe, te se već odavna poka- zala potreba za gradnju nove i dolične crkve za najveću župu na otoku Mljetu. Ali ratne i poratne nevoljne prilike priječile su, da je moglo doći do gradnje ove veoma potrebite crkve, za koju se je bilo već sakupilo nešto novca i materijala, te se pripravio bio i teren, nu dalje se nije moglo. Zauzi- manjem našeg preuzv. dijecezanskog biskupa pitanje je maknuto sa mrtve tačke. Gosp. Ugo Vernazza izradio je praktični i ukusni projekt za novu župnu ćrkvu, čiju sliku ovdje dono- simo. Nova crkva u romansko-dalma- tinskom stilu duga je oko 30 met., a sa svetištem uključno svega 35 met., dok je široka 12 m., visoka je pak 8 m. Štropovi su predvigjeni iz kaseti- ranih greda. Zvonik je visok zajedno sa crkvom oko 17 m. Tako će za kratko vrijeme vrijedni vjernici župe Babinopolja svojom izglednom požr- tvovnošću i pripomoću dobročinitelja imati lijepu : novu matico. Čestitamo ! i jedinstva. Proti satanizmu koji ruši stoji duh stvaranja i života, proti za- sužnjivanju čovjeka sloboda božjih si- nova. Dakle dioba duhova na cijeloj liniji, gdje se nastavlja vječna borba izmegju svjetlosti i tmine, izmegju laži i istine makar u izmijenjenim i veoma otešćanim vremenima. Konačno će ipak pobijediti istina, ne samo zato što je božja kćerka nego takogjer zato, što je čovjek za nju stvoren i bez nje ne može da žive. Roditeljima! Preporučamo za članove obitelji, koji su blijede boje lica, slabih živaca i bez apetita ,Energin“ za jačanje krvi, živaca.i apetita. Odraslima 3 likerske čašice na dan.. Djeci 3 male kašike na dan. ,Energin“ dobiva se u apotekama u bocama od pola litre, 1 boca Din. 35: Dijecezanski odbor za euhar. kongres u Ljubljani objavljuje: Oai- ma koji namjeravaju uzeti učešća na euharističnom kongresu u Ljubljani saopćujemo, da vožnja od Splita do Ljubljane i natrag stoji posebnim vla- kom u Ill razr. za svaku osobu 152 Dinara, a kojim bilo vlakom Diu. 172 preko Zagreba, a 165 preko Karlovca (računajući 50% popuste, što ga svaki hodočasnik uživa na temelju legiti- macije), Za učesnike iz Dobrovnika i okolice treba nadodati putne troškove parobroda do Splita. Troškovi kongresa bit će po mo- gućnosti minimalni. Legitimacija stoji 5 Din. S legitimacijom može svaki imati pogodovnu vožnju na vlakovima. Sobe s krevetom stoje od 20—60 din. po osobi svaki dan, Rezervirano mjesto na Stadionu za sve priredbe stoji 10, 15 ili 20 din. po osobi. Prijave treba poslati do 30 Maja Biskupskom Ordinarijatu Dubrovnki. (Reg. S. Br. 4787/32) Pomozite M I L 0 $ R D ] E 4