< Himbenost je prekipjela.

U

MH it

HE

PRES NEE:
kil
i

?

špi

i

*

ili

i

iji

larkigi::

i

=.

fi

i

!

g
2

i

|
i

Hi

!

ši

E
s

ž

i

E
s
s

e
aš

IK;
i

ž

f

i
i

il

Hi

s
=

Bšs

i
i
i

i
li
H

E
:
g

i
i
:

i

ii

i

i

:
£

hi

ž
sd
i

=
£
E

i
;

F
ši

i
33

i
i
ss? 8

|

i
U
ii
H
i:

e.
e

|
li

ih:
i
ili

i
E.
*
E
z
š

ti

jit
i
Hit

|

i

i

i

ik
hi

"s anE COD ELI PV OVISE. a SENA

si!

i

F

i
u

votoši i. gnjije, dok se u prah: ne obrati i vjetar ga ne
SJ Simcarićas.
AAA
Dubrovnik, 7 Februara

egzem
jer da je ona historija ,samašne vrijednosti

pa je pravo da ju srpska Štamparija ,na taj način ot-
me propasti i zaboravu“. — Da pravo rečemo nama iz-

kai

š

Akaeemije,
-jeye povjesti. ,Od prilike do g. 1400 po-
je gra-ja ista koja i w ljetopisima nama sa-
in; od te do 1526 imao je pred sobom ljetopise
od sadašnjih ponesto drugačije, a svakako obilnije; od
1526 do 1541, prema Raszi-u, zija ovelika praznina u
našima; nu od 1526: do 1547, dvogubo pripovijedanje

ii

ispuštano* (N. Nodilo, Prvi ljetop. dabrov. Rad. LXV.
Raszi nam umije malo što više

sudbine da se Srbi istom sada dosjete da stara dubro-
vačka književna i politička alava ipak nešto vrijedi, puk
pokle više nemaju ništa boljega da preštampaju (jer je
sve najbolje od Hrvata preštampaoo i zaboravi oteto)
prihvatili se eto Raazi-a, jer da je tobože. njegova po-

van ako to nije njegovo svjedočanstvo o
kojim su govorili stari Dubrovčani, što u osta-
Filip de Diverais potvrgjuje, Razzi naime kao o-
da u ono doba ni sami vlasteoski mladići
razumjeli talijanski jer im materinski je-
»Quando ia quaresima vanno (i putti
prediche achiavone a san Domenico 6&
(predicandosi nel Daomo in lingua i-
loro non bene intesa), col loro gsidare &
mettono a romore quei due religiosi cou-
in buona parte nobili, non si puč
ma conviene haver paziensa“. Nu, ponav-
kao historićar ne opracdsva toliku zabri-
sa srpske strane sa njegovo djelo, ko-
doista zamašnim povjesnim neistiaam.
jest Razzi-eva tvrdoja da je Stjepan
omanja (I) darovao Dabrovčanima Žapu (,! amena

di Breno“), iza kako bi im tobože već prije toga
Po njemu bi dakle Dubrovčani bli
dobili Ston pa onda Župu! Ovo doista nije nijedan
historik kazao, ovo je dosta i savi-
Razzi pozaavao dubrovačku hi-
u tome i sastoji sa neku čeljad
lamašna vrijednost“ one povijesti,

—rtDjoo—-

Crnogorci u Tratu.
(Naročito pismo).

3

tiši
il

&

 

STE SEM E A AO E E AE Al

rem 44 U HUMA 0468, +

.[jega putnike, plati mu dobro, što sve putnik, na po

-[jamčevine, ako bude kome krivo. Ovo je društvo ov

«| Francusko društvo, 'a neka crnogorski list preporučuji

opet teče uporedo, samo da je tamo iamo koješta gdje| mjesam nadao.

+ [Kruni“ primjetit, da joj nije ovo prvi put, da doaos

pak neka govori sa mAvNA.

*IVijenca“ 1902 — kad nije još bio u rukama moder:

|tad, kad nije bilo više , Života“, kad nije bilo više b

|gadovoljatvo putnika. Ali ima skitača crnogorskih o
dje, koje brane neki u ,Glasu Crnogorca“, da zavaraj
prosti narod. Nekakav Jovanović, bez prebijene pare
čak se proglasio i agentom, te istoga preporuča crn
gorski list Ko ga ne pozna, mogao bi se i prevariti
(dn prosto stoji na usluga Lebanu, te dovede li ma ko!

ku,

Lebapova poslovnica šalje ovake ljude craogord
i u Polu, da do Treta nagovaraju putnike, neka ko!
|Lebana uzmu karte,

Nama Leban, Hočevar, ili Pirelli biva sve jedad
ali su nam na srcu ljudi, koji idu u svijet, Nije zalod;
Fravcusko društvo položilo kod naše vlade 100.000 K:

dje postavilo za sgenta Hočevara, da stvar ide u pod
punom redu. Za to mi, radi naše čeljadi, preporučujem;

|Lebenovu agenciju, da time bude pri ruci svojim Cr
Inogorcima, koji su ovoj agenciji na usluzi, a koje uglu
ge plaćaju — putnici.

U opće pak, radili ili ne radili za Lebena, putni
ci čuvajte se u opće Crnogoraca u Trstu. Svak, ko j
s njima imao posla, na njih se tuži, a ima i za što,
| —— ritam - —

Mladom Dubrovčaninu. *)

Ja sam mislio, da osim mojih intimnijih znanaca
malo ko čita moje razne radnje. A kad tamo radi krat
koga članka ,Diljem kojiževaosti“ u-br. 2. ,Crv. Hrv.*
[koji je već bio počeo padat u zaborav, osvanuše \
»Hrv. Krani“ čitava dva stapca: korsivom, debelim
|slovima, navodima i citatima!!! Ugravo od srca zahva,
ljujem ,Mladom Dubrovčaninu“ za reklamu. Zbilja sq

Bili mu odgovarao, ili ne bi? Ne bi smio, jer st
to protivi mojim. načelima, jer no zaam s kim. imag
posla — ali moram, da odbijem njegove izmićljea«

Sad počimimo.

Njegov članak glasi: i,Dvije rijeći odgovora Cc.
Hrvatskoj i nješinom suradaicu g. A. W.* Taj je ma.
slov pogriješen, Zašto baš godgovora*? U ćijo se ima
ML D. ozivlje? Sto ga ulazi ,Cre. Hrv.“ kad sam sf
ja potpisao? Nelogičuo bi bilo, da ja napadam ,Hr+
Krunu“ radi članka Mi, Dubrovčanina. Jedino ću ,tirv

takvih članaka, koji ipak dobro dolaze u nestašici do
brih satiričaih listova. Neka se ugleda u dr. Fraoka
koji je polemićaim člaacima i brošurama branio moder
nizam. Ako je Mi. D. htio štogod prunjećivat, mogao je
jedino stavit slijedeći naslov: ,Nekoliko prigovora g
A, W..suradaiku Crv. Hrv.“, te list ostavit u miru
List, da bude libaralao i da odgovara svojoj svrsi, mo
ra otvarat svakom svoje stupce, makar se i ne slaga
3 njim.

Mi. D. premda odaje, da me pozaa, čini se ne,
vješt, te kaže, da ne zna, koji sam delija? Stavimo di
ne sna, od sada, neka zna. Da li sam ja taleoat ili ni
jesam, da li mi je glava aršenal eaciklopedičkog zna,
oja ili nije, što oa zaa? Koji sa moji nazori o umjet
nosti, to ja nijesam u dušaosti nikoma otkrivat, naj
manje pak jednom, koji navaljaje iz bašija, krijući sa
pod pseudonimom. Ja sam uvijek otvoreno s potpisom
radio, krijući se jedino, dok sam bio gimaazijalac. Ji
bi se sramio govorit ,ima to biti osoba, koja se pun«
utvara“; ja bi se stidio pošprdao nazivat ,neki“ idru
go sličao.

Jesam li ja rekao, da su zakoni logike, etike-
|estetiko za ropotaraicu? Mi. D. ili nije mogao shvatiti
moj članak; ili ga je slobao iskrivio.

Ja.sam bio u svom članku: samo po imenu apo1
menuo Pragbyssewskog i d' Aunuazis, a Mi. je D. tt
toliko namrčio, nit ne spominjuć što je dobra u njima,
tako, da se tu najbolje vidi njegova zlobna namjera,

Mi. D. vidi u moderaismu samo zlo, & rozenia
vidi. Zna li on, što je imoderaisam ? Čia: mi se, da
da mu nijesam dušao raštuvnačit, Neka ga prije prouči;

Mi. D. kaše, da se svak može uvjerit tis samogi
ulsta — da su Gjalski 1 Kraajčević suragjivali u list
gitarih*, Kao da sam ja mislio baš na god. 1903, a
Mici age VR AVANN DO» MA SNI
(davali svoje smotre u Pragu, Boću i Zagrebu? Ako j
Gjalski dao u ,Vijenac“ (1902) koju stvarcu, to j&bi

Ja sam u svom člaaku samo spomenuo Hraallo.
pre mien drv stn m

 

 

lažan

slijedi prilog.