Strana 2.

ŽITO I BRAŠNO.

Uslijed sniženja izvozne carine je

posao u brašnu na Novosadskoj bur-
zi malo življi.

Kukuruz je za Hrvatsku i Slove-
niju tražen. Pruga Sombof-Bogojevo
je još uvijek neprohodna i uslijed to-
ga idu svi vozovi za naše krajeve
preko Novog Sada. Ova pruga je us-
lijed toga prenatrpana i pošiljke do-
laze vrlo sporo. Radi toga se pogla-
vito traži šlepska roba, te je radi po-
manjkanja takove robe kukuruz 5-10
para po kg. povisio, dok se kod nas
u Gružu za sada još stare cijene prak
ticiraju.

Službeni tečajevi na Novosadskoj
Burzi dne 18. tek. mj, bili su slijede-
Ci:
Pšenica 300-305; kukuruz za pro-
mt 230-232.50; brašno br. O, 460-
465: 2; 430; 5, 370; 6, 345; mekinje

190, sve franko utovarna stanica.
Mjera na utovarnoj stanici,
Prvoklasni  vojvodjanski mlinovi

notiraju: brašno br, Ogg 500; O, 495;
2, 465; 5, 415; 6, 345, sve franko voj-
vodjanska utovarna stanica, isplata
uz duplikate teret. listova.

Cijene u Gružu. Pšenica 385, ku-
kuruz 310-315.— Zob 350 mjera u
Gružu; brašno br, O, 550-560; br. 2,
520-530; 5, 415-490; 6, 410-435 franko
pod parobrod. u Gružu.

»DUBROVAČKI LIST«

ša našeg tržišta.

KOLONIJALNA ROBA,

Cijene su se ove sedmice koloni-
jalnoj robi držale veoma čvrsto us-
lijed postepenog padanja naše valu-
te, a takodjer i uSlijed čvrste ten-
dencije it inozemstvu.

Šečer, U Trstu neznatne zalihe
promptne robe, pa mu je cijena veo-
ma čvrsta, U Gružu se još nije osje-
tila poslijedica toga, ali se je nadati
povišici u toku ove sedmice. Danas
se prodaje kristal po Din. 17.75 do
18.—, a kocke po Din. 19.25.

Kava. Cijene bez većih promjena
ostale su one od prošle sedmice. Rio
obični od Din. 38.— do Din. 39,—, a
Santos Superior Din, 43.—

Pirinač, Nikakve promjene u ci-
jenama kod ovoga artikla, Prodaju
se u Gružu slabije vrsti od Din, 7.50
do 8.50, a bolje glasirane od Din.
9,25 do 10,25.

Modra galica i sumpor. Uslijed ve-

\like potražnje u Gružu  rasprodale

su se skoro posvema oba ova artikla
Cijena im je bila poskočila i proda-
vala se je engleska modra+galica D.
9,25, a doppiroffinirani sumpor a D.
3,10.

Buhač. Nema potražnje, cijena još
nije ustanovljena, trgovci kupuju u
špekulativne svrte, Plaća se za ot-
vorenu robu Din. 50-52 kg., a za bo-



lje vrste od Din. 52-65.— kg.



Burzovni

Unatoč čvrtoće dinara na  stra-
nim tržištima, svi su tečajevi na na-
šim berzama u porastu, I tako na ža-
lost, uslijed političke .neizvjestuosti,
sama naša tržišta obaraju dinar. Ka-
ko se inače može tumačiti ova situ-
te kod ziriškog tečaja za dinar noti-
rao kod nas dolar 84 dinara, dok se
danas trguje dolar po 84.75 ne uzi-
majući u obzir da je danas dinar 6.80.
Narodna. Banka zadnjih je dana
snažno intervenirala, te ima oprav-
dane nade, da će se tečajevi svesti
na pravu mjeru kako to. odgovara

pregled.

unutarnjoj vrijednosti naše novčami-
ce i kako istu inostranstvo opravda-
no procjenjuje. Internacijonalno su
Pariz, Prag, i London u porastu, na-
protiv Njujork i Italija popuštaju. Za-
grebačka berza bilježi danas slijede-
368,—, Italija 367.25, Prag 2.51, Beč
12.— itd, >
Efektno tržište bez interesa, Te-
čajevi su ostali prosječno na visini od
prošle sedmice. Nema izgleda, da bi
se situacija na ovom tržištu mogla u
dogledno vrijeme popraviti.



Dopisi sa
NEZADOVOLJSTVO SA NOVIM
VOZNIM REDOM, — ŠTO TRA-

ŽE PELJEŠČANI?

Od kada je objavljen novi vozni
red primili smo sa raznih strana
mnogo dopisa i pritužaba; o kojim go
vori i naš današnji uvodni  čla-
nak; Pelješčani, koji su najviše pri-
kraćeni, traže da se hitno poprave
učinjeni propusti. Smatrajući da je
taj mjihov zahtjev potpuno opravdan,
donosimo donja dva dopisa, od kojih
smo prvog primili iz Trstenika, a
drugog iz Trpnja.

Iz Trstenika: U Vašem cij. listu
Br. 20, čitamo o promjeni voznih re-
dova obalne plovidbe i izoliranju
Pelješca, a poglavito ove na polu-
otoku najprometnije luke,

Izim navoda u odnosaoj notici, o
redovnom izvozu vina, ne smije se
mimoići da ona takodjer služi kao
centar uvoza i za obližnju okolicu,
na koju otpada robe vagon sedmi-
čno samim parobrodima, kao i 70—
100 kom, praznih vinskih bačava, —
Kad znamo da se djelomično uvaža
roba i iz unutrašnjosti, (kao brašno i
ost.) i da su nam dokinute dvije pru-
ge za saobraćaj sa  Bokom-Kotor-
skom, u koju se, kao i Bosnu, redo-
vito šalje naše vino, onda mora roba,
odnosno vinske bačve, da čeka i do
deset dana u Gružu il Metkoviću,

ako nije srećom prispjela, samo koji

Pelješca.
elješca.
dan prije polaska tog jedinog paro-
broda. — Ležarina i odnosni špedi-
terski troškovi; koji nam ovim nači-
nom uskrsavaju — kada je vrijeme
da se snizuje. — a koje trpe konzu-
menti, ili bolje tekuć, naši producen-
ti vina, koji se u vinskoj krizi i ona-
ko ugušujuznije tako sitna stvari
dvostruko je teža, radi poskupljenja
robe, toli i otešćavanja izvoza, o če.
mu bi se imalo. povesti ozbiljnog ra-
čuna. |
Toliko. o robnom, ali je jaloviji
putnički saobraćaj. Za Sušak ili Ba.
kar, nemamo nikakvog spoja, a sko-
ro je jednako sa Splitom i Metkovi.



ćem ((vidi pl. red Split—Gruž). Ako
imamo i najnužnijeg posla u Orebiću
ili Korčuli, gdje su nam Sud, Porez.
ni Ured i Poglavarstvo, meramo se
ubijati »renomiranim« pelješkim pu-
tevima, po 4—8 sati tamo i toliko
natrag. Još nam preostaje jedina
veza. za. Gruž—Dubrovnik, (polas-
kom petak noćno i povratkom u ne-
djelju) nu tamo gdje, izim za nas
glavne trgovačke luke, imamo sije-
la: Trg. Obrt. Komore, Velikog Žu-
pana, Kot. Por. Vlasti, Okružnog
Suda, Pokrajinsku Bolnicu, i td,
jedan spoj sedmično koliko znači vi-
še od nikakvog spoja? X

Predvidjajući u ovome neopravda-
no izoliranje naše luke, čime je oteš.
ćan trgovački posao, a onaj za izvoz

utnički saobraćaj, upućene su
e zamolbe, sa strane trgova-
i okolice Upravi Jadr.

djeri p
brzojavn
mjesta e
Poridke i Trg. Obrtn. Komori,
se nadamo, da će naše opravdane
molbe biti u najskorije i uvažene, fa
Preporučiti je pako, i općinskim
Upravama Kune i Janjine, da bi se
u interesu općenitosti i one pobri-
nule, te. poradile. na poboljšanju ==
što takodjer hitno očekujemo — jer
nije dovoljno tražiti nove namete i
prireze, nego nešto i za narod pm
diti, da lakše svoje, a po tom opci
ske i državne finance  pripomogne
sanirati.

iz Trpnja: Pučanstvo Pelješkog
poluoteka, čigove se saobraćajne lu-
ke nalaze u. Neretvanskom zaljevu
_ imale su u predratno vrijeme, iz-
vrstne parobrodarske sveze, koje su
se poslije rata naravno pogoršale i
na sve pritužbe nadležni su odgova-
rali, da kad bude dodjeljena državna
subvencija, da će njihovim potreba-
ma biti udovoljeno.

Državna je subvencija data, ali na
naše veliko. iznenagjenje, sa novim
plovitbenim redom  Jadr. Plovidbe
mi stojimo puno gore, nego li smo do
danas stali. Nevjerojatno, ali istinito.
Dak je svima manjima lukama udo-
voljeno i više nego je potreba, dotle
je Pelješac zapostavljen više nego
zaslužuje.

Vis, Hvar. Brač, vezani su dnevno
sa Splitom a sa novim  plovitbenim
redom dnevno i sa Metkovićem. Ston
ima dnevnu prugu vezu sa Dubrov-
nikom, a Dubrovnik dnevno sa Sto-
nom, dočim Pelješac ima tri puta
sedmično vezu sa Metkovićom a
dva puta sa Splitom, premda Neret-
vanskim zaljevom . prolaze dnevno;
dva, tri a koji dan i četiri parobroda



za Soli iza ik arsku tiču ćeti

ri parobroda iz Splita za Metković,
a nijedan se ne svraća na Pelješac.
Pruga Split —Gruž, koja nas je ve-
zala sa otokom Korčulom i sa luka-
ma na drugoj strani poluotoka i sa
ostalim sve do Gruža dignuta je u
polasku, tako da sada morem ne mo-
žemo ići'na Sresko - Poglavarstvo u
Eorčulu, niti u Dubrovnik, kamo za
doći na oblastne urede, moramo iz-
gubiti, dva dana u polasku a dva da-
na na povratku.

Nama su ove nužne i potrebne
sveze:

1). Da pruga Split —Gruž bude išl+
onim redom kojim je išla i do sada
2). Da bude uspostavljena, tri puta
sedmično sveza preko malog Stona,
sa prikljuškom u Stonu, na pruzi
Gruž—Ston. .

3). Da pruga Split, Jelsa, Metko.
vić bude ticala bar jednu luku na
Pelješcu g

4). Da dva puta sedmično, svagda-
šnja brza pruga Split—Metković bu-
de se svraćati na Pelješac, X

POMORSTV

DRRTANJE A

»Bosanka« otputovala iz
17/6. za Alger f.0.;'»Daksa« 2
la u Ancona 16/6; »Dubac« otputo-
vao iz Bona 10/6. za Middlesbrg;
»Dubravka« prispjela u Venezia 8/6;
»Lapad« Prispio u Gruž 28/5; »Na-
pried« prispio u Fiume 17/6; >Pra.
cat« prispio u Alexandria 11/6; »Sre-
breno« otputovao iz Venezia 16/6. za
Goulette; »Srgj« prispio u Barryde k
516; »Lovrjenac« ob A

1 avlja prugu Trst.
Gruž-Bari; »Petka« u Gružu Žao

KRETANJE. U GRUŠKOJ LUCI |
Ovaj tjedan prispjelo jo

Grušku luku Pe ja: u

njaka, aa uh parobroda i 10 jedre





našeg vina | ugrožen, — kao tako.

uk: sx
MLdI8 tona. tonažom)? od



pak |

xi Broj 21.

Talijanski parobrodi: Brioni, M&el-
feta, Irpinia, Lodoletta, Palatino, Cit
ta di Marsala.

Jedrenjaci: Papa Michele, Elisa,
Roma, Anna Marija, S, Marco, Fami-
glia, Madonna di Tersato, :

Engleski parobrod Thurso,

Albanaski motor jedr: Lulli & Co.
ZA POMORSKE AKADEMIČARE

Doprinosi u »Fond za siromašne
učenike Pomorske Akademije, u
Dubrovniku« u počast uspomene bia
gopok. kap. Pera Aguzinović: Du-
brovačka Parobrodska Plovidba  D.
300. — Po D. 100. Kap. L. Cvjetko.
vić. Kap. M, Stanković, Kap. I Bron
zan jun, Po D. 60: kap. Papi, kap. L.
Pehovac, Po D. 50: kap, P. Uccellini,
A. Stanoš, kap. 1. Bronzan seu., kap,
N, Svilokos. kap, A, Cvjetković, kap
M. Hrdalo, kap. A. Batinić. kap. P.
Bonačić, kap, M. Koprivica, kap. i.
Pronzan jun.., kap. M. Krile, kap, V.
Lujak, kap. M. Karaman, kap. J.
Čižek, Po Din 30 V. Svilocossi, kap,
1 Hofimann, Pe Din 25.: kap. B,
Derikuška. kap. L. Bekavac, kap. L,
Sirnig, kap. 1 Scarpa, kap. N, Ra-
četa, kap. V. Simičić, kap. M. Regjo
kap. 1. Dujmović. kap. P. Glumčić,
kap, S. Pederin, kap. A. Obuljen,
kap. J. Brbora, kap. I. Bego. kap. V,
Baletin, kap. P. Matičević, kap. A.
Tonković, kap. &. Kolumbić. kap. M
Maudić, kap. A. Caput, Po Din 20:
A, Turina, S. Brajević, L. Šubert.

Dr. Vice kap. Miljan u počast us-
pomene blagopok. svog oca priložio
je u isti iond Din. 1000,

«



NOVI VOZNI RED NA ŽELJEZNI-

CAMA

Odlazak iz Gruža,

I, na 7,00, sati, Dolazak u Zeleniku 13,25,
u Trebinje 10,15, u Metković 12, 10, u Mos-
tar 13,14, u Sarajevo 22,20, u Slavonski
Brod 11,25, u Zagreb 17,15, u Beograd 19 i



IL, na 16.35 sati. Dolazak u Trebinje 19,15,
uMetković 21.40, u Mostar 22,40, u Sara-
jevo 7.40,u Slav, Brod 21. 10, u Zagreb 4,50,
u Beograd 6. 3

HI. na 22 sata, Dolazak u Mostar 409, u
a i Slav; Brod 1,35, u Zagreb
195, u Beograd 7,50, u Suboti jub-
ljani 1043. u Tret 16.52) 0 3o šo Dlub

Dela u Gruž

..na 5.40 sati. (odlazak iz Beograda 14,10
Zatesba 18.15, Slav. Broda 08 SLrdjća

II. na 10.25 sati. (Odlazak iz Beograda
22,15, Zagreba 23.30, Slav. BL RIO “Sa:
e 20,10,) :

. na 22,50, sati (Odlazak iz Saraj
145 zi Slav, Broda 18,10, iz Z 12,10,
Barske Pih, ) iz Zagreba 12,10,

VOZNE CIJENE IZ GRUŽA DO

Gle 1 raz. 114 D, Ir 76 D, dil. e.

podna T 22: 135,1. ri 90 Di Tit e
ko L taz. 166,5. D, IL. +. LB-UL; e
Zagreba: (osobni): I,
i : da r. 845.25, IL r. 563.50,
rzi): 1, r, 1014.75, IL r 733, III 451,25
Beograda, (osobni): L r. 50, 11 510,
of : I ni): L or 859.50, IL 1570;
(brzi): IL r, 1035,50, II. r, 749, III r. 462,50,

NOVI ČASOPISI I LISTOVI,

Naše je uredništvo primilo: 17 broj
»Nove Evrope, sa člancima 5. L. Po-
povića 9 Sokolstvu, g. Žimbreka o
našim kulturnim orijentacijama i P.
Karavića o američko . jugosloven-
skom društvu;

6. broj »Jadranske straže«, sa broj
nim ilustracijama, člancima i vijesti-
9 našem i stranom pomorstvu;

broj »Narodnog Bogastva, sa
sli om i člankom o £. Dr. Stojadi-
noviću, te raznim privrednim članci-
Ma i vijestima.
Pančevu je počeo izlaziti
X počeo izlaziti pod
uredništvom g. Dr. M. Tomandla mo-

Vi sedmični list »Narodna Sloga«.
PROMJENA STANA.

ajem u zamjenu stan u blizini
grada Sa tri sobe, kuhinjom i drugim
Prostorijima, te lijepim pogledom na

more, za stan u grad “
u, koji po pro-
seru ara mome,

“Za infotmacije obratiti se na ured



ništvo lista,