Gavrnio Princip, Neđo Kerović, Čubrilovi .| Posljednji Vidovdan bola bio kb Vaš... Viste mu dali obi- lježje u drugoj velikoj tragediji računu sa porocima prošlosti Posljednji Vidovdan bolabioje da ste bez riječi isRkapili do a čašu gorčine, da. zasladite ludućnost nacije. Žrtvovali ste se bstojanstvoin onih koji znadu ezirati smrt, radi života drugih. I Od Vidovdana 1914, hiijade Kladih jugoslavenskih revolucio- ra pozna u vama svoja no- Ih Božanstva. U njihovim duša- ma vi ste ostali velikii nedirnuti. čni i bjesni klevetnici nisu u- jeli da vaše djelo zablate i da Vašim ,zločinom“ hRvitiraiju a enencin a a wneveevaa a svirepim neprijateljima nacije. am rom II = S : Al Cijena je ovom broju Di KORU a Va OP e diplomatske račune. Vi ste ostali Bogovi naši jer ste na Golgotu pošli sa . mirom (zire smrt i taštinu vjerujući u ivječnost. U IME OCA, koji je guslama veličao ideju . . . I SINA, koji je u njeno ostvarenje uzidao svoj goli život... I DUHA žrtava, koji vodi naraštaje — Amin! i dostojanstvom Hrista, koji pre- IBSROVNIK, CJENI (Vaš... Izgrađen je Hram naše- | I | | | 3 JULA 1972 tovdanskih Heroja aa Čabrinović, Trifko Grabež, aa . a Jovanović, Danilo Nić, Veljko “2, VG Mranjčević, Cveiko Popović. | Posljednji Vidovdan bclibioje ga Jedinstva u čije ste funda- mente uzidali svoje kosti. Vidov- dan je prestao biti dan tuge i grižnje pod igom tuđina. č X X *e Vidovdan je postao dan ča« sti i ponosa! Dan najdraž“ i naj- svetije uspomene na osvetničRku gardu Vidovdanskih Heroja, onih sa Kosova, iz. Plave _ Grobnice, Sarajevskog garnizona i Tere- sienstadta. E, Njihovi humci danas mirujii pod mirisom tamjanske prekade i pod plamičcima voštanica. Mi ćemo danas Rao i prije u našim dušama opetovati mo- litvu za pokoj i smirenje njiho- vih duša molitvu, Roja treba da bude Rratka: Vrlo se često čuje i govori o limentalnom nacionalizmu, o ro- intičnom, poetskom, nacionalizmu patriotizmu kao o radosti i nasio- ju koji su davno prošli. I govori 0 stvarnosti, surovoj, trezvenoj, Wvyremenoj svjetskoj povezanosti a isključuje gajenje podvojenosti cionalnog usamljivanja. Nacio ini mesianizam postao je odvratna i rugobno čudo; poziva se eobrtljivi tok istorijske sudbin- snage, te se Raže kako se pre- nacionalističkih uskogrudosti pre: Kako ljudi uopšte, naši još prije e, rado slušaju opća mjesta 1 \0 primaju za gotovo sve krilati- - teklo, često, nije bez zamjerke i u smjerovi, često, upućeni na tanje, rušenje i obaranje zdravih Votnih vrijednosti nacije, potrebno OŠ jedmom, svejedno po Roli razmrsiti linije i rašćistiti pitanja... Nacionalizam se može shvatiti edan biološki“ način: to jeime "odnije da bi se bolje razumje“ Odlike tog takozvanog nacionali- a. Jer po biološkoj jednoj Ron- Yeiii, jedinka želi samo sebe ho "samo svoje produženje, brine se “ Mlučivo o sebi, bori se protiv svih gih, nezna za prevazilaženje sebe. ta, Rao takva, samo sebe žele- e kruže svjetom, hkrilatice čije . ija — ako se tako. shvati — zna. vu jednu jedinku; svjet, istorija. su poprišta borbi svih prodv. je na sceni svjet“. oi ieste klanje“ i ždranje Nacija. ) takva, samo sebe poznavajuća| terijalni skup čije biće i čije djelo- vanje vrhu ne u samoživom životu “bez ikakvog prelazilaženja. Danas, u fazi u kojoj se . nalazimo. Zapad pruža sliku takvih nacionalizama. j baš u vremenu u kome se najvise 1 najglasnije govori O povezanosti 1 skupnosti svega svjeta, o čovječan- stvu kao cjelini, o svjetskoj politici baš danas cvjeta jedna razbarušena, puna uzajamnih nepovjerljivosti, mnogostruka razbijenost t nepoveza- nost .nacionalizama . Cvjeta kao cvjeće zla, rasijano svuda po svjetu kao cvjeće čije žuto zelene glave nose smrtonosni otrov te se čine kao guje iz potaje.1 baš u vremenu kada cvjetaju takvi tobožni naciona- lizmi, pored ogromne proizvodnje razvija se ogromna bjeda i bespo- slica — baš u svim tim pozatvara- nim nacionalnim“ krugovima koji su se kao ježevi sklupčali u Heprr stupačne gomile. Jer, mislilo se, i misle još neki da je uzrok toj pre- tećoj i zlokobnoj nesrazmeri proiz" vodnje 1 bjede baš u prevazilaženju prelaženju preko granica nacije, prelivanju živo u okviru jedne Misli se da se zidova, preprečn sačuvati od osnovno xivljenja: neprav zed nemanja i nepostojanja sar cialne pravde. I nalazi se. Jaga“ E me: što se osnovni. odnos - liudske nepravde, osvnovno. dizanjem ogromnih ih i zaštitnih, moze g zla ljudskog iskorišćavanih i iskoristitelja, čuva u ća jedinka; znači stvarno jedam ma- | ta van sudova koji su. nacionalne cjeline. de u društvenim od«. društveno zlo. daci savremenog ionalizma krilu nacije. Misli se da je lek za zlo nadjen time što je zlo smanjeno po količini; dok je po kakvoći osta- lo isto. Nerešljivo je ono u malom krugu isto kao i u velikom, kao i u največem. I Nacija nesme biti jedinka _ Roja želi samo sebe, Nacionalizam nesme biti stremljenje koje ide jedino za materialnim interesima. Nacija se može shvatiti Rao manji krug u či- jem obimu ima da se pripremi čo- vječansko riješenje socijalne pravde Kao škola u kojoj se sprema za u- laz u dostojniji čovječanski život. Kao duhovna cjelina koja ima da u sebi gradi i izgradi čovjeka, duho- vno socijalno. biće. Nacionalizam je onda stremljenje kojim se želi pre- vazići samoživa jedinka u čovjeku, pa i samoživa jedinka u naciji. -Je= dnom riječi, za nas je nacjja manji duhovni krug kojim se priprema za veće jedinstvo, u kome se ima _ iz- boriti borba za ostvarivanje socialne pravde, da bi se. ostvarena, zara- znom moći više duhovne istine, pre- nela na svjetsku zajednicu. Naciona- lizam je za nas stremljenje duhova ostvarivanju ideala ljudske i dru- štvene medjusobne pravde u krugu nacije. Ne mislimo da je pitanje zlih odnosa današnjeg društva rešeno u stezanju na samoživi. uski .nacio- nalni“ Rrug — u kome nepravični odnosi društveni mogu da nesme- tano bukte — niti mislimo da je riješeno vještačkim pravljenjem: na- sllnih. širih zajednica. — u kojima se Svršetak na 2 strani ' | Sa . | 4 Godina EV E g AZERI SE FEET PRE Perom i olovkom Ser Arihur Evans i Narodna Svijest“ Piše nam dobro informirani prijatelj našega lista: Ja nisam pristalica pravca Vaše Rolegice na Trgu Kralja Tomislava, ali mo- ram priznati, da se ovom uvaže- onom organu Ratoličkog Rlera X mnogo toga predbacuje tenden- ociozno i bez svake osnove. N. pr: mnogima je ,upalo u \oči“ da ,Nar. Svijest“ nije ni sa jednom riječi zabilježila boravak Ser Evansa u Dubrovniku, pa ni onda kada je on učinio gradu 0enaj skupocjeni poklon. — U svojoj zajedljivosti ljudi su već našli i razlog zato pa Ražu da oni u ,Nar. Svijesti“ znaju vrlo dobro da je Evans ljuti .i nepo- mirljivi antipapista. Zbilja žalosno je kad netaR- otični ljudi ovako podmeću Ser . Evansu, ali je isto tako žalosno oda ,Nar. Svijest“ nezna da Ser . Evansa resi i jedno visoko pa-« pinsRko odlikovanje... WJolikl odredi onol. sredo- 2em, flote ti našim vodama SS već utvrđenom raspo- dostavljen (lučkim vlastima u vremenu od I redu koji je našim [jula do 15 augusta, doploviti će |/u naše vode tri gruge brodova engleske sredozemne flote sa u- okupno 82 jedinice, dakle najve- (ći broj ratnih brodova jedne stra- ne sile, koji je do sada posjetio našu obalu. Po programu u Gruž će doploviti I matični brod, I bojni brod, 3 krstarice i I slup. Pred Visom će se usidriti I kr- starica, pred Hvarom 1 bojni brod, pred Crkvenicom 1 bojni brod i I matični brod i4 raza- rača; pred Rabom I bojni brod, pred Sušakom 1 krstarica, pred Selcima I vođa flotile, 4 razara- ča, I brod radiostanica, pred Sibenikom I vođa flotile, 8 ra- zarača i I brod radiostanica, pred Splitom I bojni brod, 1 nosač avijona, I razarač, I brod radio- stanica, 1 vođa flotile i 5 pod motnica, pred Korčulom 1 bojni brod. — U Boku Kotorsku do- ploviti će tri grupe koje sačinja- vaju 2 broda radio stanice, 3 bojna broda, I nosač avijona, 8 krstarica, 3 vođe flotile, 16 raza- rača, I brod radiostanica, 4 pod- mornice i i matični brod. Ove 84 jedinice nose okolo 20.000 ljudi. mornara, oficira i drugog brodskog osoblja. Podmirite pretplatu Ul ——--—— ——————————— a ——-— > svome DR rengao majo o moo pa -