domom somgnsimo ba iz Kraljevine... a Sonjimasi hrvatska društva iz Vinkovaca, Broda, Nove“Gradiške; Siska1tk.“ Slika ,,Novosti“ prikazuje sve- čani lunch priređen tom prilikom u Umjetničkom paviljonu. Na glavnom pročelju st»lova sa 500 uzvanika sjedi nadbiskup Dr. Ba- uer sa 4 kanonika i dva župnika. Mi koji ,brbljamo o klerikal- noj politici Vatikana“ molimo »,Nar. Svijest da nam objasni, makar na svoj način, ovaj foto- grafski dokumenat. Liferafura Čudnovato prijateljsvo glum- ca Jeseniussa Knjiga je to velikoga prija- teljstva 1 velike ljubavi, Prija- teljstva izmedju jednog zname- nitog velegradskog glumca i jed- nog provincijskog diletanta — a ljubavi izmedju istog velegra- djavina i jedne operetske pjevači- ce. No provincijalac se s vreme- nom iščahuri ve samo u genijal- nog umjetnika, nego i u sudbo- nosnog ljubavnika prijateljeve odabranice... I tako se to troje ljudi otkinulo jedno od drugo- ga, okolo prkoseči bolu rastanka a kasnije uzalud čeznući jedno za drugim. Bilo je tako jasno sve, a ipak, dok je bilo vreme- na, nisu shvatili, da pripadaju jedni drugima i da ni za jedno od njih nema odvojenoga života Netko moćniji od njih .tao je posred njih i nevidjivim ili ru- kama uvijek odgurnuo, kad god su se htjeli združiti. Ta miste- riozna m<ć, Roja prilazi tiho i nečujno, kao koracima u maho- vini prigušenima i odredjuje sva njihova djela - u romanu umjet- nički obradjena 1 osvaja elemen- tarnom silom. Ipak se roman završava zaRključnim — aRkordom sreće, pošto je misteriozna moć odstranjena, a požrtvovna se lju- bav glavnoga junaka podigla do savršene — moralne ljepote. — Knjiga je vrlo opsežna (344 stra- ne), a cijena joj je 38 dinara. Kao buduću knjigu najavlju- je redakcija ,,MOJ PUT U SOVJETSKU RUSIJU“ od polj- skoga pjesnika Ant. Slonim- skoga. Ukusan, uređen, pečen, izdašan kruh svih vrsta dobijete dvapu- ta dnevno svježe kod prve pekarne BALDO BRBORA DUBROVNIK 1 ZUZERINA ULICA kao i prvorazredno luksuzno pecivo, kruh za sengviće dvo- pek, čajni beškot, kekse it. d. Kruh i dvopek za diabetičare iz aleuronatskog brašna dobi- jete samo u ovoj radnji. Odgovor Saveza Sokola na posla- nicu katoličkog episkopata Poslije kratkog uvoda u od- govoru se kaže: U tome ,pastirskom pismu“, koje u nizu sistematskih napada- ja na Sokolstvo, za poslednjih nekoliko godina iz redova viso« kog katoličkog Rlera, prestavlja najbezobzirniji i najoštriji, nastoji se zlonamerno ina način nedo-« stojan onaRo visoRog tela: tende- cioznim, nevernim i neistinitim prikazivanjem SoRolske ideolo- gije i sokoiskog rada, proizvolj- nim generalisanjem i očigiedno krivim zaRljučivanjem, mistifiRka- cijama i providnim sofizmima, obeležiti Soko Kraljevine Jugosla- vije Rao ne samo protuRatoličRku nego u suštini i protuversRku i bezbožničku organizaciju, Roja pijankama, širenjem odvratne go- lotinje i rušenjem morala u našoj omladini i u našem narodu uop- šte, podRapa i ubija verski mo- ralni život, Rao i pokret koji je ,nepriznavanjem poštenog hrvat- skog odnosno slovenačkog ime- na“ protiv tradicija i svetinja o- vih delova našeg naroda. Savez SoRola Kraljevine Ju- goslavije najodlučnije odbija od sebe sve ove nečuvene insinua- cije i obede, koje najrečitije po- bijaju svima dobro poznati SoRol- ski ciljevi i težnje, kao i pred svima širem otkriveni soRolski život i rad, te koje mogu da proizlaze samo iz zle volje po- litičRkosg računa ili fanatičke za- slepljenosti. Savez Sokola Kraljevine Jugo- slavije s ogorčenjem u duši diže svoj glas protiv ovakvog načina borbe najviših predstavnika kRa- toličke crkve u državi protiv So«“ kolstva, koje tu borbu ničim nije izazvalo i sa željenjem utvrđuje da se baš sa onog mjesta odaR- le treba da hrišćanska ljubav i pomirljivost zrače na ceo naš narod i celu našu zemlju, u tako nadasve ozbiljno vreme našeg nacionalnog i državnog života, nastoji u široke slojeve našeg naroda uneti razdor i mržnju, i raspirivanjem verskih i plemen- skih strasti te unošenjem zabune i uznemirenosti oslabiti otpornu snagu Jugoslovenskog naroda baš onda kada mu je ona najpotreb- nija. Savez Sokola Kraljevine Jugo- slavije na prvoj svojoj skupštini od 29 marta 1951 godine u Beo-« gradu, u onde jednoglasno prim- ljenim rezolucijama izneo je na jedino merodavan način svoje stanovište o odnosu SoRolstra prema veri, i, u potpunoj sagis- nosti sa tradicionalnim soRoisRkim shvatanjima, utvrdio: SoRolstro Rao ideja slobode priznajei slo- bodu uverenja i misli svakog po- jedinca ida naročito poštuje sva- ko versko uverenje i osećanje, smatrajući veru najsvetijim delom unutrašnjeg života svakog čov=- ka; da sledstveno jednako poštu- je i ispoljavanje svaRog versRkog uverenja i osećanja, i da svaki pripadnik soRkolske organizacije može slobodno da izvršava za« povesti i propise _ svoje vere i ocrRve. U toj rezoluciji izričito je na- giašeno, da to nije samo formal- na izjava Sokolstva, već zato ima svoj duboki Roren u soRkolskom i unutarnjem životu, koji mora da bude prožet soRkolskim vrlinama lepote, dobrote iistine,a što mo- ra da se svuda i uvek Rod sva- kog pojedinca ispoljava iz same njegove duše. 3 Ovim osećanjem duboke i istinske religioznosti nadahnuta je cela Sokolska ideološka Rnji« ževnost i vaskoliki soRolski ži- vot. Ovo uzvišeno načelo verske trpeljivosti, Roje je u punom skla«. du sa najdubljim verskim oseća- njima našeg naroda, izvire ne samo iz duha Sokolstva nego i iz njegove težnje da obuhvati ceo jugoslovenski narod bez obzira na njegovu crkvenu pripadnost, jer u njegovu jedinstvu gleda iz- vor svekolike njegove snage i napretka. Ovakvim shvatanjem prožeta je i ovogodišnja posla- nica Saveza svima društvima i četama, u kojoj je SoRolski idea- lizam i verau pobedu dobra nad zlim, ljubavi nad zlobom i pako- sti,došio do punog izražaja. Tim putem prave i istinjte ve- re u soRkolske ideale. stalne ine- umaniene težnje za približenje Najvišoj Istini, Pravdi, Dobroti i Lepoti i najpripravnije požrtvo- vanosti za dobro naroda i otadž- bine, SoRkolstvo će da hodi ina- dalje, prelazeći s prezirom preRo svih Rlevetničkih napadaja ma s- koje strane oni dolazili i izbe- gavajući do Rrajnjih granica bor- be koje mogu da oslabe naše nacionalne snage i da smetaju njihovoj Roncentraciji, toliko po“ trebnoj za odbranu našeg nacio-- nalnog i državnog jedinstva i in- tegriteta državne teritorije. Duhovne vijesti Prenosimo iz,,Lista Dubrov. Biskupije“ Br. 1803152. Mp. Svećensivu Bubrovačke Biskupije Važna je kulturna misija Hrvatskog ku'tur- nog društva ,,NapredaRk“, koje pod poRrori- teljstvom preuzvišenoga nadbiskupa Dr. Iv Ev. Šarića potpomaže i odgaja hrvatsku katolič- ku učeću om'adinu već preko 30 godina. Stoga na molbu glavne podružnice ovog u- glednog društva u Dubrovniku Ordinarijat ra- do preporuča svemu p.n. svećenstvu u bisku= pili, da se _ upišu za društvenog člana a po mogućnosti osnuju i podružnicu ,.Napredak“ u svojoj župi, što _ će sigurno biti plemenito, dobroivorno, kulturno i nacionalno dje!'o Od. Biskupskog Ordinarijata U Dubrovniku, 16. deecmbra 19532. t JOSIP M. Biskup. Konferencije kaigličkog episkopnta u Jugosiaviji održane su u Zagrebu, počamši od 16. XI. a trajale su osam dana. Nakon toga odr- žane su konfvrencije katoličkih biskupa erkve- ne provincije dalmatinske u Splitu. Na konfe- rencijama su se raspravljala važna pitanja crkveno-političke naravi, te su rezolucije upućene na nadležno mjesto za uvaženje. Ujedno se je uputio ministarskom savjetu memorandum za poboljšanje ekonomskih prilika dušobrižničkog klera osobitim ob- zirom na pasivne Rrajeve. Restauracija Dubravka“ na Pilama, otvorena je i na no- vo uređena, pod vodstvom našeg poznatog restauratera_ g. Luke Šariša. — Domaća i strana ku- hinja. Abonamenti uz dobre uslove. Cijene umjerene. 2 Sakolski odgovor Dubrovnika na episkopsku poslanicu U nedjelju prije podne održana je glavna godišnja skupština Sokol- skog društva Dubrovnik. Skupštini je prisustvovao i g. Čeda Milić starosta sokolske župe u Mostaru, srdačno pozdravljen od svih učesnika Poslije referata koje su podni- jeli pročelnici svih sekcija, razvila se je diskusija pak je postavljeno i nekoliko predloga za koristan rad u budućnosti. — Zatim je starosta dubrov. sokola brat Niko Šutić u jednom Rkoncizaom i dokumentova- nom govoru prikazao rad poznatih desperatera u emigraciji i značaj ra- znih ,punktacija“ koje stavljaju u pitanje naš najveći i najsvetiji ama- net: narodno i državno jedinstvo. Konačno je brat Šutić odbio sve tendenciozne optužbe sadržane u DO= znatoj poslanici katoličkog episko= pata u Jugoslaviji i podvukao os= novnu ideju Tirševog sokolstva koja nije protuvjerska, nego _u najvišoj mjeri kršćanska i nacijonalna. . Naročitu pažnju i odobravanje izazvala je riječ brata Dr Artura Krekića koji je temperamentno i odrešito iznio čitavi niz primjera sa kojim utvrgjuje da je vjerska slobo- da u Jugoslaviji zagarantovana swim priznatim Ronfesiama i da se je sa strane vlasti čak pružala zaštita i onima koji su _aranžirali Poznate manifestacije u vidu vjerskih Rkon« gresa na kojim se je stalno agitira- loi sijala mržnja, ugrožavajući unutrašnji mir. Za uzvrat, sada se katolički episkopat upušta u jed- nu optužbu koja ima sva obilježja provokacije, pobijanja osnovnih kr- šćanskih načela i ignorisanja odre- daba Ustava naše Kraljevine. Dr Krekić završava svoju riječ sa _ po“ znatom biblijskom napomenom o tr- govcima u hramu, pak kaže: Sokol odgaja našu omladinu u duhu brat- stva i predanosti Otačbini i Kralju. One koji iskorišćuju Crkvu za pro- tunacijonalan i protukršćanski rad. treba bičem otjerati jer to traži naše dostojanstvo i mirna budućnost na- šeg ujedinjenog naroda. .. Poslednji je govorio brat Ced: Milić dokazujući također, da je rcu katoličkog klera u opreci sa Hristo= vom naukomi sa samim Sv. Pismom Nekoliko citata bilo je dovoljno da se uoči jasan demanti kojega čini poslanica katoličkog Episkopata i čitavi rad žalosnih ,,pastira“ u nji- hovoj borbi protiv sokolstva i ju- goslovenstva. . Riječ brata Milića pozdravljena je dugim i frenetičnim aplauzom. Jednoglasno i sa odobravanjem prim- ljen je tekst protestnih telegrama upućenih Starešinstvu Sokola Kra- ljevine Jugoslavije i predsjedniku Kr. Vlade g. Dr. Milanu Srškiću. KASNI PETA OTT RA VO OTE Sjetite se Jugoslov, Matice