EL MERV ZETA Po i VP PDT sib TA EO TAG STEG BRAVA E E i (A a KI dA JU A E BEK ai NbaAsik Be PL TUEA sE TA
od A oo tE iz NENE BRA LR KA o RA E E E LA MA i SRV AOL
DR JGL“ Saad aja ZVU rta de SAA I GALI AE DO A REI PINA KE E IL KERS “i GZ PAVEL RR 3
fu ) št u s DO Itid da PE REKA PR ta pa VIE edit SOLE VA ipo t nE f
3 dk VARIVA : pk dva u

SO)

Broj 5.

Danas više nego ikada prije očekujemo, da
Kralj, vjeran velikoj zavjetnoj misli Narodnog
Jedinstva, povede zemlju k sretnijoi budućnosti.
Neka Jugoslavija oslobođena partijskog para-

sitizma osjeti blagodati velikog djela obnove,
koja ui Kralj i Vođa obečao Jugoslavenskom

narodu u času kada ie vlast užeo u Svoje ruke.
Nek treći Karađorđević odgojen Jugoslavenski
bude još jedno jamstvo, da će dom Karađorđe-
vića i u najdaljoj budućnosti biti nosilac lju-

bavi i sloge Srba, Hrvata i Slovenaca.

Živio Kralj Aleksandar

Živjela Kraljica Marija!
Živjeli kraljevski prinčevi !
Živio slavni Dom Karađorđevića !

URE

HB.EB

IKI gi

8, maja 1929. godine, propisujem u saglasnosti sa
Ministrom Unutrašnjih Poslova ovu

UREDBU

o
zaštiti M putova i bezbjednosti saobraćaja
na njima,

1 DIO.

Upotreba javnih putova,

Član 1.

Upotreba javnih putova slobodna je u svako do-
ba i svakome bez razlike u granicama općih propisa
id o javnoj bezbjednosti i propisa ove Uredbe. Javni
m | putovi moraju biti slobodni za prolaz i saobraćaj.

Svi putnici, vozari i stanovnici pored puta bez raz-

. kao like moraju se upravljati po ta dno ove Uredbe.

Član 2.

Pored javnih putova po pravilu niko ne može
ji podizati šume, zgrade za stanovanje, dućane, pekar-
a nice, bunare i tome slična postrojenja bliže od 4 m;
Mu mehane, kovačnice, i tome slično bliže od 10 m; a

majdane, krečane, ciglane, livnice i druge industrij-
ske zavode bliže od 20 m, od spoljne ivice putnog
zemljišta, Izuzetke, naročito u svrstanim mjestima i
krševitim krajevima dozvoljava nadležna aid
uprava. |

Na osnovu S 26, zakona o državnim putovima od

Na dostavu Građevinske Sekcije za državne i
nadležnog samoupravnog organa za samoupravne
putove, opšte upravne vlasti dužne su odmah zabra-
niti ovaj rad a u roku od 15 dana porušiti dotične
objekte i sa odgovornim licem po zakonu postupiti.
= Propisi ovog člana ne odnose se na gradove sa
odobrenim regulacionim planom,

“Član 3

Svaka kola, bila sa stočnom zapregom ili motor-
nom vučom, kao i velosipedi i motocikli, jahači te-
raoci stoke i ručnih kola, moraju se kretati samo
svojom desnom polovinom puta — kolovoza, ostav-

ljajući levu polovinu slobodnu za saobraćaj. u sup-

rotnom pravcu,
Na užim putovima prazna kola, moraju skretati
s puta tovarnim kolima, a ako je put mnogo tijesan

. onda lakše natovarena kola moraju stati sa svim u

stranu i propustiti druga u protivnom pravcu teže
natovarena dolazeća kola,

Ako se u kakvom tjesnacu, gdje je mimoilaženje
nemoguće, nalaze već neka kola, onda druga naila-
zeća kola moraju pričekati dok ona prva ne izađu
iz tjesnaca.

član X

Zabranjeno je kolima, koja se kreću u jednom
istom pravcu, da idu jedna pored drugih, nego jedna
za drugim, sem u slučaju kada jedna kola prestižu
druga u cilju obilaska,

Povorka kola na putu u opšte, a naročito pri

prelazu preko mostova, u jednom pravcu, ne smije |

BE ogtki Zi zen SE s ki ka o vj jer dr SED

pra