Broj 27 UPUTE ODBORA E. K. Dozvola ispovijedanja 1.) Dijecezanski biskup dozvolio je, da svi strani svećenici mogu ispovije- dati u gradu Dubrovniku za vrijeme trajanja Euh. Kongresa, ako su u svojim biskupijama aprobirani. Za svećenike 2.) Svećenici i klerici koji dolaze na Kongres neka donesu sobom talar, roket (kotu) i križaricu. 3.) Oni svećenici iz dubrov. biskupije koji bi htjeli imati objed u nedjelju 18. VII u Bisk. sjemeništu neka se jave odmah Odboru, koji će im to omogućiti uz umjerenu otštetu. Relikvijar 4,) Moćnik Stolne crkve (relikvijar) bit će otvoren dne 15, 16 i 17 VII od 4.5 s. poslije podne, a u nedjelju 18. VII od 2-4 sata poslije podne. Kancelarija Kongresa 9.) Kroz dane trajanja Euh. Kongresa kancelarija Glavnog Odbora Kongresa uredovat će cijeli dan u palači Sponze prizemlje prva soba desno (vis- a vis pročelja crkve sv. Vlaha). Žigovanje legitimacija 6.) Oni koji doputuju željeznicom ili redovitim parobrodskim prugama treba da u kancelariji dadu potvrditi legiti- macije za dokaz, da su prisustvovali kongresu, inače ne bi mogli imati popusta na povratku. Table za Župe 7.) Svaka župa dubrovačke biskupije dobit će u Dubrovniku tablu sa nat- pisom, koju će nositi u glavnoj procesiji, Povratak sa Kongresa 8.) Ako bi tko od učesnika, dubro- vačke biskupije koji dogju redovitim parobrodarskim prugama htio da se povrati posebnim, od Odbora iznaj- mljenim parobrodom, moći ćeto učiniti jedino uz uvjet, da plati polovinu cijele karte redovite pruge i to ako bude mjesta. Držati se na okupu 9.) Neka se učesnici pojedinih mje sta drže što više na okupu i neka stoje u vezi sa redateljima. Ako netko nešto treba neka se obrati redateljima Glavnog Odbora, koji će imati preko lijeve ruke bijelu vrpcu sa slovima 35. M Popust u gostionama 10) Gostione, koje budu imale na vratima natpis: ,Euharistijski Kongres“ davat će popust od 20% na hrani. Mogu se dobiti potpuni obroci i pc- jedina jela. Red i čistoća u školama 11) Na osobiti se način stavlja učesnicima na srce red i čistoća u školama, gdje će se moći preko noći i podanu odmoriti. Treba se strogo držati toga, da muški budu u svojim dvorahama, a ženske u svojim, prema odredbama. koje će se dati kad u pros- torije dogju. Neka se ne čini nikakova šteta na pokućstvu, u zahodima, pipa- ma za vodu i sl, Redatelji tu imaju ds izvrše važnu zadaću pažnje i održa- vanja reda. Liječnička pomoć 12.) Ako bi nekomu pozlilo ili se inače ukaže potreba liječničke pomoći moći će je dobiti u kongresnoj am- bulanti koji se se nalaziti u nedjelju dne 18. VII u apoteci Mr. Ph. g. Sti- jepa Barbieri (vis a-vis crkve sv. Vlaha). U ambulanti će biti liječnik. Odregjeni su i posebni ambulantni automobili, 13.) Sve informacije dobivat će učes- nici u kongresnoj kancelariji u palači Sponze kod zvonika (vis-avis crkve sv. Vlaha). Slušati samo redatelje 14) Učesnici treba da se najstrože drže ove upute: Slušati i držati se strogo samo onoga, što redatelji budu naredili ili rekli. Sve što bi došlo s koje druge strane ima se smatrati nevažećim. Kler u procesiji Svaki dušobrižnik ide u procesiji sa svojom župom u roketu (koti) sa bije- lom stolom. Svi klesici idu u kotama, svećenici u kazulama (planitama), bis- kupi i crkveni dostojanstvenici u plu- vijalima. Pojedine župe 16.) idu onim redom kojim idu u domaćim procesijama, odnosno kako su već kod kuće utanačili, Ures procesije 17.) Križevi, raspela, barjaci, zastave emblemi od osobite su važnosti, stoga neka ih svaka župa što više donese. Mjesto za odlaganje križeva i barjaka 18.) Sve križeve, raspela, zastave barjake i ostale predmete odložit će se u manjim crkvama ovim redom: 1) Stonski dekanat u crkvi sv. Spase, 2) Konavoski u crkvi Domino, 3) Kor- čulanski u crkvi sv. Josipa, 4) Pelješki u crkvi sv, Roka. Za stanodavce u Dubrovniku 19.) Stanodavci treba da kod prijave učesnika policiji istaknu da je dotičnik učesnik i označe broj kongresne legi- timacije. Na srce svim učesnicima 20.) Stavlja se na srce svim učesni- cima E. K. da za vrijeme boravka u Dubrovniku imaju uvijek pred očima svrhu, zbog koje su došli. Svetost priredbe Euharistijskog Kongresa traži od svih, da se čuvaju svega što bi moglo i u najmanoj mjeri narušiti dos- tojanstvo i uzvišenost ovih svetih dana Megjusobna kršćanska ljubav treba da bude stalni pratioc svakoga učesnika, jer je i svrha Euh. Kongresima, da produbljuju u vjernicima ljubav prema Bogu i bližnjemu. Oratorij ,. Stvaranje Svijeta“ Program E. K. predviđa 2 izvedbe veličanstvenog Oratorija Stvaranje svijeta“ od Josipa Haydna. To je za Dubrovnik jedan pravi dogođaj, jer se dosada nije nikada izvađao ora- torij. Kao solisti dolaze gca Nada Tončić, sopran i gca Elsa Kar- lovac, alt, članovi zagrebačke opere ; g. Žitomir Domančić, tenor; g. Gae- tano Povia, bariton; g. Umberto Fa- bris, bas. Da bi publika mogla imati što više muzičkog užitka štampat će se tekst oratorija sa stručnom analizom djela te će se prodavati na ulazu. Tajne Svete Mise Calderon de la Barca auktor je krasnog djela ,Tajne svete Mise“. To djelo zgodno za ovu prigodu u- poznat će nas sa Žrtvom Novoga Zavjeta, u kojoj se danomice stvara Kruh Života. Izvađat će ga Doma- gojci u četvrtak, 15 o. mj.. u crkvi Male Braće. »NARODNA_ SVIJEST“ 7 Srpnja 1937 Strana 3 Sabirališta za pojedine župe i Procesija, se počinje uregjivati u nedjelju, 18. VII u 4 sata poslije podne. Iz katedrale se upućuje u 5 sati i ide ulicom Kraljice Marije, ulicom Puncjela, Placom Kralja Petra, kroz vrata od Ploča; kreće zatim iza grada, Putem od Gruža do Boninova, gdje se okrećo i vraća istim putem do vrata od Pila, ulazi u grad te Placom Kralja Petra dolazi do crkve sv. Vlaha pred kojom se podijeljuje blagoslov sa Presvetim i time procesija svršava, Učesnici procesije sakupit će se u u 4 sata na ovim mjestima: 1, U Katedrali : 1) Preuzv. gg. biskupi, prelati i ostali svjetovni kler; 2) Redovnički kler; 3) Bratovštine u tunikama iz svih župa; 4) Načelnik grada i vijećnici, načelnici ostalih mjesta, Odbor Euharistijskog Kon- gresa, prestavnici gradskih kulturnih i karitativnih društava. H. Za Gospom 1) Glazba iz Lumbarde; 2) Dječje Zaklonište; 3) Žensko Sirotište; 4) Djevojačko Društvo Srca Isusova; 5) Kćeri Srca Isusova; 6) Revniteljice Srca Isusova svi iz Dubrovnika I. Na Bunićevoj poljani 1) Skom, Grom i Krom; 2) Skomke, Gromke i Kromke; 3) Domagoj; 4) Domagojke. IV. Na Ponti, Obali i Ribarnici 1) Križarska glazba iz Sarajeva; 2) Križari; 3) Križarska glazba iz Man- daljene; 4) Križarice. biskupije V. Gundulićeva Poljana i uz Jezuvite 1) Glazba iz Potomja; 2) Župe orebićkog, cavtatskog, stonskog i kor- čulanshog dekanata; 3) Glazba iz Blata. VI. Poljana na Jezuvitima 1) Glazba iz Janjine; 2) Župe du- brovačkog dekanata (silazit će ulicom Bizantinskom i Restićevom). VII. Crkva Otaca Isusovaca 1) Glazba iz Milne (Brač); 2) Uče- snici biskupije mostarske (trebinjski dekanat); 3) Učesnici bisk. šibe i apostolske administrature; 4) Uče- snici bisk. hvarske; 4) Kotorska bi- skupija; 5) Splitska biskupija. VIll. Ulica Kneza Damjana Jude 1) Glazba Hrv. glazb. dr. ,Gundu- lić“; 2) Gradska bratstva sa barjaci- ma; 3) Marijina Kongregacija građana; 4) Bratovština Presv. Olt. Sakramenta. IX. Ulica od Pustjerne 1) Treći Red sv. Franja i 2) Treć Red sv. Dominika iz Dubrovnika. X. Crkva Gospe od Karmena 1) Dumne od Danača, Sigurata od Tri Crkve; 2) Školske Sestre; 4) Sestre Milosrdnice sv. Vinka; 5) Služ- benice Milosrđa s Pila. XI. Ispred Crvenog Križa Zenska katolička kulturna društva 1) Anica Bošković 2) Društvo Gospe od Milosrđa 3) Kršćanske Majke. Domagojci(-ke) te Križari(-ce) iz svih župa pridružit će se kod zbira- lišta ostalim Domagojcima i Križari- ma. EUHARISTIČNI SIMBOLI Simbolika je stara kao i ljudski rod. U njoj se skriva mudrost, jakost, lje- pota ljudske misli. Zapravo je cio vidljivi svijet simbol nevidljivog du- hovnoga svijeta. U sv. Pismu očituje sam Bog u simbolima svoju istinu, ljepotu i dobrotu. Crkvena liturgija i umjetnost puna je uzvišene simboli- ke. To privlači ljudsku dušu i sjedi- njuje ju s Bogom. Ovdje ukratko iznosimo euharistič- ne simbole, koji dolaze u crkvenoj umjetnosti. ,Stablo života“ u raju zemaljskomu nosilo je plodove koje su prarodite- lji jeli za svoju krepost, a naprotiv bilo im je zabranjeno jesti sa ,stabla znanja dobra i zla“. O ,drvu života“ govori nam Apokalipsa (22, 1 i d.): ,Pokaza mi rijeku vode žive, bistru kao kristal, koja izlazi od prijestolja Božjega i Janjetova, a s obje je stra- ne rijeke drvo života, koja rađa dva- naest plodova. Svakoga mjeseca daje svoj rod i lišće je od drveta lijek na- rodima“. U umjetnosti se prikazuje ,Stablo života“ s grožđem ili s vise- ćim hostijama, ili pak sa grčkim slo- vima A O (alfa, omega), a to je monogram Krista. Kruh. Josip Pravedni (iz sv. Pisma) u mnogim je stvarima tip budućega Spasitelja. Josip sniva o snopovima žita i spasava narod od gladi za se- dam godina. Kad se radilo o prehra- ni, faraon bi govorio: Hajdete k Jo- sipu! Josipove žitnice bile su ,kao more“. Melkisedek, kralj i svećenik, prinio je Svevišnjemu za žrtvu kruh i vino, kad je Abraham oslobodio si- novca Lota, njegove ovce i pastire od lupeških knezova. Isus je po rije- či proroka, svećenik po redu Melki- sedeka, koji sebe neprestano žrtvuje u prilikama kruha i vina. — Stari su Židovi držali u svetinji nad svetinjom hljebove (panes propositionis), što jasno simbolizuje sv. pričest u našim crkvama. Židovi su žrtvovali Bogu brašno a naša je žrtva ,Kruh nebes- ki“, — Prorok llija legao je pod smrekom shrvan od gladi i zaspao, ali mu anđeo donese kruh i vode. Od toga je prorok živio osam dana i pošao na svetu goru. Kruh llijin je jasan simbol sv. popudbine prije od- laska s ovoga svijeta u nebeski Sion. — lsus čini s kruhom dva velika ču- desa, a to je bio očevidni simbol pri- česti, kako je on sam kazao u uzvi- šenom govoru u Kafarnaumu. — Kruh u košari dolazi već u katakombama kao znak euharistije. Kasnije se tak- ve košare nalaze u kapitelima ro- manskih i gotskih crkava sa grožđem ili drugim voćem, koje ptice (t. j. krš- ćani) zoblju, a isto znače. Isus je za- ista ,Kruh živi koji je s neba sašao“. Grožđe i vino. Isus nazvao je sebe čokotom (panjem). Ujedno je On bot- rus Engadinus (grozd iz Eugasina). Grožđe se pretvara u vino, a iz vina krv se čini“ Isusova. Veliki grozd koji su Jona i Kaleb donijeli iz obe- ćane zemlje pred Izraelce, tip je o- tajstva sv. pričesti. U katakombama i kasnije na ciborijima nalaze se pti- ce (obično golubovi i pauni) koji zeb- lju grožđe. To označuje kršćane i pričest. Nastavit će se.