SENA Č \ i ea ui Petea O *. “e E go VS i te - SS sje g - MOULS=>==a - S SREO asu ki g. Numer ultimi Dubrovnik uoči dočeka Princa Prec 2 dinara Nazad pet stotina godišta živio je u Rotter- damu u Olandi jedan učeni i oriđinali pop, neki dum Erazmo; Erazmo Rotterdamski (zvuči nešto kako Rotter-Progonski). Ovi napokonji dum Erazmo umijo je jako dobro grčki i latinski) kako i nekadanji popovi i fratri dubrovački) pa je komponjo tra le altre i jedno malo latinsko libarce : Zncomium stultitiae — Pohvala glu- posti. Libro malo a ma spiritozo, da ga tako- ga ne bi komponjali ni pokonji dum Stojan ni Kazali. U temu dakle, može bit i suviše napred- nome libru dum Erazmo je indiretamente glori- fiko i mene Kurnevala. Jer dragi moji leturi, a prije svega vi, pravi Dubrovčani, ,bez razlike stranaka“, valja da znate da Karnevo nije samo jedno čejade, nego jedan fenomen: un feno- meno universale, a ja Karnevo dubrovački sa- mo sam momentana porsonifikacion universale ideje Karnevala. — Karnevo anche ima svoju »ideologiju“, pa i svoj ,program“ kako što je per ezempijo ima Stojadinović; a prije njega Jevtić, a prije Boška Živković. Evo vidite, odik u nas u Dubrovniku, a tako vam je i drugovđe, po svemu svijetu, koliko nema gospara, gospođa pa i sinjorina, koje kad vidimo, zavapimo: viđi Karnevala! — Ako pak uzmemo riječ ,karnevo“ sa njezinom najprvom sinjifikacijoni: ,mesožder“ (od carnes divorare- žderat meso), tad smo svi mi koji žderemo bif- teke, kobasice i janjetinu Karnevali — svi osim Maslaća, koji je ,vegetarijanac“ ; on jedini od 36009. uči Kleka do Sutorine, ako nije i gospar Mato Šišić. Nego zaletio sam se odviše daleko. Ne, niente affatto !. Nijesmo svi karnevali. Ima ih u gradu, i ima ih dosta, kojijem se nikako ne može apetat tituo od karnevala. Ko -će se azardat rijet :da su karnevali, onezijem, gosparima što govore da su arvali skoprit grob Gundulića ? Sikuro niko. A tko da ne reče ,nekom gosparu“ ,M“ u ,Vremenu“ da nije Karnevo, kad piše onako ludo! Ima ta- kijeh kukumara, tikava bez pica, ludova, oriđi- nala, a najviše imensih i manjifikih karnevala oko ,Dubrovnika“ i u ,Dubrovniku“. Ma molajmo sad ovo perke se imaju još iskat grebi: Lorka iz Lapada, Dunda Maroja, štića iz Konavala i drugijeh personađa iz dubrovačke kulturne istorije, pa ako se bude išlo dobro naprijed nać će se finalmente i greb Miždraka iz Vrbice, koga nuzgredice spominje Vodopić u ,Tužnoj Jeli“, a koji je umro i uči- nio se tenjac nazad 50 godišta. Prostite, što se ja, kako Karnevo miješam u kvestijoni od sta- rijih; ma hoću da i ja protestam protiva ,neki- jeh“ ,dopisnika“ da ono nije Gundulića greb. A sad homo dalje. Nijesu karnevali ni profe- suri carići (ovo je pseudonim) ni oni od mate- matike ni od pjesama. Pošo sam bio u arkivijo među šjencijate i otvorio diskoras od karnevalima, ali vidio sam da se ni oni tezijem stvarima ne bavu.